شیوه کاهش ترس

شیوه کاهش ترسReviewed by مهربانو on Sep 3Rating:

آموزش تنش زدایی

تنش زدایی تدریجی عضلانی: در این روش فرد به طور منظم هر یک از ماهیچه هتی بدن خود را سفت و شل می کند.( دست و بازو- پیشانی وچشم- گونه ها وبینی – فک و گردن- شانه ها و پشت قفسه سینه – شکم- کفلها- قسمت فوقانی ساق – قسمت تحتانی ساق – مچ و کف پا)

تنفس دیافراگمی: همان تنفس عمیق یا آرام می باشد . در این روش باید شخص نشسته و راحت باشد و یکدست خود را زیر قفسه سینه و روی شکم قرار دهد در این تنفس شانه ها نباید تکان بخورد.

تمرینهای تمرکز بر توجه: در این روش شخص توجه خود را بر روی یک محرک ثابت نگاه می دراد و یا چشمها را بسته صحنه های خوشایندی به خاطر می آورد.

 

بازنشر مطالب سایت «مجله اینترنتی مهربانو» با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز مي باشد.


  • بدون نظر در “شیوه کاهش ترس”

    اضافه کردن نظر