سحر خیزی و سلامت روان

سحر خیزی و سلامت روانReviewed by مهربانو on Nov 5Rating: 5.0سحر خیزی و سلامت روانبسیاری از افراد ترجیح می دهند تا نیمروز بخوابند و معتقدند که اینگونه سیر خواب می شوند و شاداب تر روزشان را سپری می کنند. در حالیکه تحقیقات علمی ثابت کرده که سحرخیز بودن تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و سلامت روان می گذارد.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا نیمروز بخوابند و معتقدند که اینگونه سیر خواب می شوند و شاداب تر روزشان را سپری می کنند. در حالیکه تحقیقات علمی ثابت کرده که سحرخیز بودن تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و سلامت روان می گذارد.

سحرخیزی به این معناست که افراد حدود ساعت ۶/۳۰ تا ۷/۳۰ از خواب بیدار شوند.

برای اینکه سحرخیز بشویم باید شب ها زودتر به رختخواب برویم. و همین امر شب بیداری های بی مورد را از زندگی ما حذف می کند.

سحرخیز بودن باعث می شود. که زمان بیشتری برای انجام کارها داشته باشیم و به سبب زودتر انجام شدن کارها زمان بیشتری برای تفریح و تماشای تلویزیون باقی می ماند و این امر به نیمه شب موکول نمی شود.

بیدار شدن حدود نیم الی ۱ ساعت پس از طلوع آفتاب در زمستان و ۱ الی ۲ ساعت در تابستان باعث می شود که قبل از (به قول قدیمی ها) رسیدن خورشید به وسط آسمان از خواب بیدار شویم. و این مسأله باعث سرحال بودن می شود. چون اشعه خورشید به هنگامی که خواب هستیم باعث رخوت و سستی می شود. به همین دلیل است که افرادی که دیر از خواب بیدار می شوند عموماً در طول روز خمیاز ه می کشند.

کشف راز موفقیت در مجله آمریکایی

مطالب مرتبط :
iStock_MenSleeping

بازنشر مطالب سایت «مجله اینترنتی مهربانو» با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز مي باشد.


  • بدون نظر در “سحر خیزی و سلامت روان”

    اضافه کردن نظر